THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, February 22, 2009

Tembakan tepat ke hati,,,

wusssssssssshhhh... sape yg kena tembak kt hati 2.. huhhuhu sadisnyer.... sape la lagi law bukan saya yang ditembak hingga x mampu berkata.... minggu lepas saya kena bentang proposal tuk tesis saya... masa yang diberikan lebih kurang 2 minggu.. tp dalam masa 2minggu 2 la nk cari bahan, nak detim, nk p fieldtrip ... tup... tup esok da dateline... ape la lagi... dengan kuase yang di pinjam dari naruto saya pun bertungkus lumus menyiapkan.. proposal yang cuma 18 m/s itu memerlukan saya membuat rujukan setebal 1 hasta timbunan jurnal, repot dan artikel....dengan tinggal wak2 kecederaan saya gagahkan membuat slide power point untuk presentation... presentation pukul 10 pukul 9.15 baru saya menyiapkan power point tersebut... dengan ala2 teknik ninja saya mandi dengan pantas dan hasilnya 9.30 saya telah berada dalam kereta kawan saya... dengan keletihan otak yang maksima kerana tidak ketiduran sepanjang hari saya berkata kepada kawan saya " redha jer la kalu kena hentam..aku dah x berdaya".... saat yang di tunggu pun tiba... atas request lecture saya dihendaki menjadi 1st presenter... dap dip dup.. dan selepas 10 minit saya membentang lecture saya mula berbunyik... pang pung pang bla bla, tulang ikan, cicak, ular sawa.... aduhhh... saya telah kehilangan kata2... penyelia saya juga turut membunyikan komen2 yang sepeti lagu sendu buat saya... dan keluarlah pengakuan dari lecture penyelia saya menyatakan saya x membuat pertemuan dengan beliau semasa hendak membuat proposal.... lecture saya yang sorang lagi selaku ketua program mula nak menyinga semula kerana saya membuat proposal tanpa nasihat penyelia... dan dengan itu saya melihat aksi serang dan tahan dua orang lecture saya.. ketua program cuba menembak saya tetapi penyelia saya mempertahankan saya... ini kerana salah kerana tidak membuat pertemuan dengan penyelia adalah salah beliau kerana terlalu sibuk dan saya paling ingat kata2 penyelia saya yang ni " saya mengaku ini salah saya dan saya akan bertanggungjawab"... fuhh... walaupun hati saya da berlubang2 kena tembak dengan ketua program tapi penyelia saya membuat saya masih boleh menarik nafas... sehari selepas saya membuat presentation saya berjumpa dengan lecture ketua program yang telah menembak saya dengan jayanya.. saya berjumpa untuk "menyetelkan" urusan lain dengan beliau.. saya risau juga kalau dia masih marah lagi dengan prestasi saya yang megecewakan itu... tetapi nasib baik la beliau meminta maaf kepada saya dan berharap saya tidak berkecil hati... walaupun kecil hati saya tetap menerima tembakan itu dengan hati yang lapang... itu barulah profesional tembak2 pn bila dah habis cakap elok2 n mintak maaf.. baru la student macam saya x hilang keyakinan dan semangat tuk berusaha.. gogo chayuk tuk diri saya sendiri..

2 comments:

Puteri Satu said...

hish...mengah cik de membacanya...

~^^^^^~~~^^^^^~ said...

cik de----> ni karangan secara marathon...hahaha