THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Thursday, January 1, 2009

Jiwa Kacau...

Salam... jiwa kacau itu le tajuk N3 nya... aku rase dah hampir 3-4 tahun aku tidak mengikuti perihal negara palestin, serangan zionis atau negara afgan n mane2 negara yang sedang ditindas secare ketenteraan dan keganasan.. aku bukan la terlalu kejam sehingga malas nk amik tahu.. cme aku fobia nak bace berita mcm 2.. aku bukan jenis penakut... aku x takut or geli kt lintah, pacat, ulat gonggok n tak takut duk lam bilik hostel sendirian. tapi aku memang kalah lau bace berita2 pasai keperitan orang islam di palestin... bagi aku lau membace berita yang seangkatan tu menjadi satu penyiksaan jiwa buat aku... tambah lak lau letak pic sekali.. lepas bece kepala hotak aku ligat sejak pikir camne perasaan tengok kaum family dibunuh depan mate.. sejak pk kn dak kecik yang jadi mangse.. longlai perasaan aku.. air mate pon turun tanpe disuruh.. lau aku bace berita yang menyayat ati mesti pekara 2 berbolak balik dalam kepala aku... tapi hakikatnya mereka yang menanggung realitinya lagi perit dari aku yang membace.. keadaan aku da bertambah teruk .. skang tengok seriuse injure pon muke da jadi merah n x keruan.. mase lam lecture pasai keselamatan dan kesihatan pekerja,aku pon x leh angkat muke... pasai lecture tunjuk gambau pekerja2 yg injure n so on.. sebab bile tngk benda cam tu aku rase ngeri n terbayangkan betapa sakitnya... lau sape nk siksa jiwa aku 2njuk la bnda2 cam 2... tp x baik la wat aku cam 2 wooo.. pepun aku selalu berdoa saudara seagama dengan aku yang sedang ditindas mendapat rahmat dan perlindungan dr Yang Maha Esa.. amin.

0 comments: